אין ספק שכאשר מגיעה ההחלטה להעביר את הטיפול באדם מבוגר שיקר לנו לידי בית אבות, מדובר על החלטה קשה ביותר. למעבר לבית אבות, יש השלכות נפשיות וגם כלכליות.

אז איך תוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בית אבות מתאים ליקרים שלכם?
המשיכו בקריאת הכתבה.

לפני הכל, נהלו שיחה עם האדם המבוגר

מומלץ מאוד שתשמעו את רצונו של האדם שעתיד לעבור לבית אבות. בדקו האם הוא מעוניין בכך ויותר מזה, האם הוא מסכים לעבור לבית אבות באופן קבוע או זמני. אין ספק שאם מדובר על אדם מבוגר שהוא צלול, הרי שצריך לנהל איתו שיחה יסודית ולתת לו הזדמנות לקחת חלק בהחלטה. רצוי להראות לו תמונות של בתי אבות, לספר על אפשרויות שיש במקום ואם אפשר גם להביא אותו לביקור במקום.

ערכו סקר שוק בין בתי האבות

יש לבדוק מהם תנאי התשלום לבית האבות, מהי המדיניות שלו לגבי רכישה של תרופות ומוצרי ספיגה וכמו כן, יש גם לבצע השוואה לגבי איכות הטיפול, לגבי מספר המטפלים שיש במחלקה ביחס למספר הדיירים ועוד. מלבד זאת, יש גם לבדוק את שעות העבודה של הצוות הרפואי בבית האבות וגם לבדוק האם יש בבית האבות פעילויות תרבות ופנאי. כמובן יש גם לבדוק שבית האבות פועל ברישיון משרד הבריאות ונמצא בפיקוח מסודר.

יש לבקר בבית האבות יותר מפעם אחת

במהלך הביקורים, יש לקיים פגישה עם הנהלת המקום, עם הרופא הראשי וגם עם האחות האחראית. כמו כן, יש לקבל מידע לגבי מספר המטפלים ביחס למספר המטופלים במחלקות שיש בבית האבות, יש גם לקבל מידע לגבי סוג ההכשרה של המטפלים, לבדוק לגבי האוכל וכמובן לשמוע חוות דעת ממשפחות של דיירים שכבר מתגוררים בבית האבות.

כמה מילים על הגשת בקשה להשתתפות בעלות בית האבות ממשרד הבריאות

אם האדם המבוגר הוא תשוש נפש או במצב סיעודי, הרי שאפשר להגיש בקשה למשרד הבריאות וזאת לצורך סיוע כספי במימון בית האבות. לאחר הגשת הבקשה, משרד הבריאות יעריך את המצב התפקודי של המטופל וכמובן את המצב הכלכלי של המשפחה. על פי הפרמטרים הללו, הוא יקבע את גובה ההשתתפות בסיוע הכספי.

דברים חשובים שיש לשים לב אליהם

אחרי שבדקתם את כל הדברים שהוזכרו לעיל, יש לוודא שאתם מבינים טוב מאוד את תנאי הקבלה, תנאי התשלום וכמובן מה התשלום כולל. כמו כן, חשוב מאוד שתמצו את כל זכויות הביטוח הסיעודי מטעם קופת החולים או מטעם ביטוח פרטי שיש לאדם המבוגר.

הכינו את המעבר לבית האבות בצורה הנכונה

אין ספק שכאשר מדובר על מעבר לבית אבות, מדובר על צעד קשה לא רק לקשיש אלא גם לבני המשפחה שלו. על כן, עליכם לדאוג להכין את הקשיש למעבר וכמובן עליכם לדאוג לליווי צמוד במיוחד בימים הראשונים שהוא נמצא בבית האבות. כך המעבר יושלם בצורה הטובה ביותר.

By admin