במידה ואתם מעוניינים לבנות אתר לבד, דעו שזה לגמרי אפשרי. בכתבה הבאה, תוכלו לקבל מידע רלוונטי שיעזור לכם לבנות אתר לבד משלכם. אתר זה, יהיה אתר שכל התוכן והקבצים הנמצאים בו, יהיה שייכים לכם בלבד.

מרכיבים עיקריים באתר אינטרנט

חשוב שתדעו שיש 3 מרכיבים מרכזיים והם:

-דומיין – מדובר על הכתובת שאותה מזינים על מנת להגיע לאתר שלכם. אם מדובר על דומיין בינלאומי, הוא מסתיים בסיומות הללו: org, net, com ואם מדובר על דומיין ישראלי הוא מסתיים בסיומת co.il. המחירים משתנים בהתאם לסיומת הדומיין בה מעוניינים. חשוב לציין שדומיין ישראלי ניתן לרכוש אך ורק בחברות ישראליות. מנגד, דומיין בינלאומי, אפשר לרכוש בכל חברה ולא חשוב אם מדובר על חברה ישראלית או בינלאומית.

-חברת אחסון – מדובר על חברה שמאחסנת אצלה את כל הקבצים של האתר שלכם. אלה מאוחסנים על גבי שרת מיוחד, שניתן לגשת אליו מכל מקום בעולם ובכל זמן. תשלום לחברת האחסון יהיה תשלום חודשי. אפשר לבחור לאחסן את האתר בחברות בינלאומיות או בחברות בארץ.
מומלץ לעשות השוואה בין מחירי האחסון המוצעים על ידי החברות השונות.

-מערכת ניהול תוכן – מדובר על הממשק בו נמצאים התכנים של האתר וכמו כן בו גם מבוצע הניהול של האתר. אחת ממערכות התוכן הטובות והמומלצות היא מערכת התוכן של וורדפרס.
מדובר על מערכת נוחה לתפעול. היא מתאימה לא רק למתקדמים אלא גם למתחילים. כמו כן, היא מציעה המון אפשרויות ומבוססת על קוד פתוח. המערכת חינמית ואפשר להוריד אותה ללא הגבלה וכמו כן אפשר גם להתקין אותה בכמה אתרים שרק תרצו.

התקנת וורדפרס

לאחר שהזמנתם את שירות האחסון לאתר, תוכלו להתקין את וורדפרס בחינם וללא תשלום נוסף. לאחר ההתקנה, תוכלו לבחור האם להשתמש בערכת העיצוב שמותקנת כאשר הותקנה מערכת וורדפרס או שתוכלו לבחור להתקין ערכת עיצוב אחרת. ההמלצה היא לבחור ערכת עיצוב רספונסיבית (כך תהיה התאמה למסכים שונים) ושתהיה מותאמת ל-RTL (לאתר בעברית).

השלבים בבניית אתר אינטרנט

להלן השלבים:

-מתקינים ממשק ניהול וורדפרס על השרת.

-מטעימים את ערכת העיצוב הרצויה. יש מגוון גדול של ערכות עיצוב. חלקן חינמיות וחלקן בתשלום.

-מתקינים תוספים. מומלץ להתקין תוספי SEO כמו Yoast, תוסף לניקוי cache, תוסף אלמנטור, תוסף אבטחה, תוסף אופטימיזציה לתמונות ועוד.

-לומדים את כל מה שקשור לניהול האתר וכל זאת על מנת להשיג את המטרות הנדרשות.

איך אפשר ללמוד לבנות וגם לנהל אתר וורדפרס?

להלן הדרכים:

-אם אין ניסיון בכלל, מומלץ לקחת קורסים. כיום, יש קורסים במכללות השונות ברחבי הארץ ויש גם קורסים אונליין. אפשר גם להיעזר בסרטונים המפורסמים ברשת יוטיוב וכמו כן באתר הקורסים Udemy.

-אם יש לכם ידע חלקי, אפשר לקחת כמה שיעורים פרטיים, מאנשים שיש להם מומחיות בתחום.

By admin