איך תוכלו להגן על עצמכם מפני פישינג

כאשר מדובר על הונאת פישינג, מדובר על תרמית לכל דבר שעוזרת להאקרים לגנוב את הזהות שלכם וכל זאת תוך השגת פרטים אישיים כמו, סיסמאות, מספרי חשבון בנק, פרטי אשראי, שמות משתמש ועוד. אחת השיטות הפופולאריות ביותר לבצע הונאת פישינג היא באמצעות פרסום של אפליקציית דמה או אתר אינטרנט ושליחת קישור בהודעת טקסט או הודעת דואר אלקטרוני.
למעשה, הקישור המתקבל הוא קישור שמפנה את המשתמש לאפליקציה או אתר שהינם מזויפים. כאשר המשתמש מזין את פרטי הכניסה שלו או פרטים אישיים אחרים, הרי שאותם הפרטים מגיעים ישירות להאקר. אגב, יש לציין שהונאת פישינג מתאפשרת כאשר יש היעדר של מודעות וחוסר תשומת לב. על כן, חשוב מאוד להדגיש שזה משמעותי לנקוט באמצעי זהירות שונים וזאת על מנת למנוע אותה.

המשיכו בקריאת הכתבה ויישמו את אמצעי הזהירות שיוזכרו.

איך תוכלו לזהות הונאות פישינג?

להלן מאפיינים בולטים של הודעות פישינג:

-אם קיבלתם הודעת טקסט או הודעת דואר אלקטרוני שהינן מלחיצות ובכלל יש בהן הנעה לטיפול בתרחיש דחוף כמו, אזהרה לפני סגירת חשבון, אזהרה לפני חסימת חשבון, התראה על מניעת שירות ועוד, אז קחו בחשבון שמדובר על סימן מחשיד להונאת פישינג.

-אם קיבלתם הודעת טקסט או הודעת דואר אלקטרוני ממקור לא מוכר וכמו כן הבחנתם שההודעות כתובות עם ניסוח עילג או עם הרבה שגיאות כתיב, שימו לב כי יכול להיות שמדובר על הונאת פישינג.

-אם קיבלתם הודעת טקסט או הודעת דואר אלקטרוני ועשיתם טעות ולחצתם על הקישור שיש בהודעות הללו וביקשתם לספק פרטים אישיים, אל תספקו אותם אם יש לכם ספק והקישור הוביל אתכם לאתר חשוד.

מה אפשר לעשות ואיך אפשר להתגונן מפני הונאת פישינג?

להלן כמה טיפים:

-הבנק בו מתנהל החשבון שלכם, לעולם לעולם לא יבקש מכם בשיחת טלפון, בהודעת טקסט או בהודעת דואר אלקטרוני, שתמסרו לו קוד מזהה או סיסמא לשירותי הדיגיטל שלכם.

-הבנק גם לא יבקש מכם למשוך את הכסף שלכם ולבצע הפקדה שלו לחשבון אחר.

-קיבלתם שיחה מהבנק? גלו כמה שיותר ערנות. אם אתם לא בטוחים שאכן התקשרו מהבנק, מומלץ מאוד שתסיימו את השיחה ותתקשרו לסניף שלכם לוודא שאכן השיחה הייתה מהבנק.

-אל תמסרו פרטים אישיים כמו, קוד משיכה, סיסמאות, צילום ופרטי תעודת זהות באפליקציה, בהודעת טקסט או בהודעת דואר אלקטרוני.

-כאשר אתם גולשים באפליקציה או באתר של הבנק, מומלץ מאוד שתקפידו להתנתק בצורה מסודרת.

-תהיו ערניים ונסו תמיד לזהות הודעות חשודות. אם זיהיתם הודעות עם שגיאות כתיב או כאלה הכתובות בשפה עילגת, אל תפתחו אותן.

-במידה ואתם חושדים שנעשתה פעילות חשודה בחשבון הבנק שלכם למשל, אז החליפו סיסמא כמה שיותר מהר.

By admin