איך לבחור עורך דין

במידה ואתם זקוקים לעורך דין שיסייע לכם בכל מיני סוגיות משפטיות (לדוגמה עריכת חוזה עבודה או הסכם העסקה, רכישה או מכירה של נכס, טיפול בעבירות תנועה, טיפול בעבירות פליליות, טיפול בתביעות נזיקין ועוד), הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם. ריכזנו לכם כמה טיפים שמומלץ שתיישמו בפעם הבאה שאתם מחפשים עורך דין.

הכתבה בשיתוף עם משרד עורכי דין אריק שלו ושות'.

טיפ מס' 1 – בחרו עורך דין על פי המלצות שקיבלתם

המלצות תוכלו לקבל מקרובי משפחה וחברים לעבודה. אלו הם אנשים שסביר להניח שאתם סומכים עליהם. כמו כן, מלבד ההמלצות שקיבלתם מהקרובים לכם, מומלץ גם שאתם תבדקו מהם ההמלצות שיש על עורך הדין ברשת האינטרנט. לשם כך, כל שתצטרכו לעשות הוא להזין את שמו של עורך הדין במנוע החיפוש. לאחר מכן, תוכלו לצפות בכרטיס העסק שלו ולבדוק את הדירוג שלו וכמובן גם לראות את חוות הדעת שכתבו עליו אנשים שנעזרו בשירותיו. יתרה מזאת, תוכלו למצוא המלצות גם באתר האינטרנט שלו וכמובן גם ברשתות החברתיות.

טיפ מס' 2 – בחרו עורך דין מומחה לתחום המשפטי שאתם צריכים בו ייצוג

יש עורכי דין שנוטים להתעסק בכמה תחומים משפטיים ויש אחרים שממוקדים ספציפית על תחום אחד. העדיפו את אלה שמומחים בתחום משפטי אחד. לדוגמה, אם יש לכם סוגיה משפטית מתחום דיני העבודה, אז העדיפו לבחור עורך דין המתמחה אך ורק בדיני עבודה. הדבר יעיד על המקצועיות שלו. בדקו כמה שנות ניסיון יש לו והאם היו לו הצלחות במקרים משפטיים דומים לשלכם.

טיפ מס' 3 – קבעו פגישת ייעוץ עם עורך הדין

בפגישה, תוכלו להתרשם מעורך הדין, מהצוות שלו וכמובן מהמשרד. כמו כן, אתם כבר תרגישו אם יש לכם כימיה איתו ואם אתם אכן יכולים לסמוך עליו. במידה ואתם מרגישים שאין חיבור עם עורך הדין, נמליץ לכם לא להתייאש ולחפש עורך דין אחר.

טיפ מס' 4 – המחיר הוא לא הגורם המכריע

יכול להיות שתגלו פערים משמעותיים בין המחיר המבוקש על ידי עורך דין אחד לבין האחר. המחירים מושפעים מהמוניטין שיש לעורך הדין, מהניסיון שלו ובכלל ממורכבות התיק. אתם יכולים לבחור עורך דין צעיר שסביר להניח שיגבה מכם מחיר נמוך או לבחור עורך דין וותיק שסביר להניח שיגבה מחיר גבוה. מומלץ מאוד שתשימו לב לסוגיה המשפטית וכמובן למשמעויות שלה. לדוגמה, אם מדובר על עבירת תנועה קלה, אז יכול להיות שלא תרצו לשלם סכום גבוה מדי על מנת להתמודד איתה. מה שכן, יש מצבים רבים, בהם דווקא יש חשיבות לניסיון של עורך הדין ואז גם אם מדובר על מחיר גבוה, שווה לשלם אותו על מנת לפתור את המצב כמה שיותר מהר וללא תסבוכות מיותרות.

By admin