תרגום נוטריוני

במקרים מסוימים בחיים, אנו נזדקק לשירותיו של נוטריון אולם בטרם נסביר מהו תרגום נוטריוני חשוב להבין מיהו הנוטריון ומהם סמכויותיו, וכיצד נבחר נוטריון באופן נכון שיענה בדיוק על הצורך הספציפי שלנו.

נוטריון הינו עורך דין אשר הוסמך לכך ממשרד המשפטים וקיבל רישיון לכהן ככזה לאחר שהוכשר לכך. הוא חייב לעמוד בדרישות כגון: אזרח ישראלי או תושב קבע בישראל, לא הורשע בעבירה שיש עמה קלון ובעל ניסיון מעשי בעריכת דין של לפחות 10 שנים ומעלה. רישיון עריכת דין אינו מקנה אישור לעסוק כנוטריון, לכן לא כל עורך דין הוא נוטריון אך כל נוטריון חייב להיות עורך דין במקצועו.

תרגום מסמכים משפטיים או אישור נכונות התרגום הינם חלק משירותיו של נוטריון ונחשבים לנפוצים שבהם. הם ניתנים בכל שפה ונדרשים במקרה של הגשת המסמכים מחו"ל לארץ או מסמכים מישראל לחו"ל. חשוב לוודא כי הנוטריון דובר את שפת מקור המסמך ושפת היעד אליה יש לתרגם את המסמך. חשוב שישלוט בשפה באופן ניכר ולא באופן שטחי על מנת שהתרגום יהיה ללא כחל וסרק כלומר בצורה נכונה ומדויקת ונאמן למקור.

תוקף משפטי של תרגום ואישור נוטריוניים

לפי חוק הנוטריונים לאישורים אלה קיים תוקף משפטי והם קבילים בכל הליך משפטי, ומהווים ראייה משפטית. ומשום כך, כאשר קיים אישור נוטריוני תקין ומאושר בחתימת הנוטריון ובחותמת אדומה אין צורך בהבאת ראייה נוספת לבית המשפט.

סוגי אישור נוטריוני

בנוסף להענקת תרגום נוטריוני יכול הנוטריון לאשר מסמכים רבים ובהם:

  • אישור חיים – המעיד על כך שפלוני נמצא בחיים
  • הסכם ממון – לאמת הסכם ממון בין בני זוג בטרם באו בברית הנישואין
  • תצהיר- לאמת חתימות על גבי סוגי הצהרות שונות או תצהיר.
  • ייפוי כוח נוטריוני- הענקת ייפוי כוח נוטריוני במקרים של ביצוע עסקאות מקרקעין או ייפוי כוח כללי
  • צוואה – עריכת צוואה תקנית בפני החוק

מאפייני תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני מוצע על ידי משרדי נוטריון רבים והינו חלק משירותיו של הנוטריון. נוטריון יכול לתרגם בעצמו מסמך ולתת לו תוקף משפטי או לאשר נכונות של תרגום קיים. כאמור, תרגום נוטריוני חייב לכלול חתימה וחותמת הנוטריון.

מהי חותמת אפוסטיל ?

לעיתים, מסמכים מסוימים ידרשו חותמת אפוסטיל שהיא מעידה כי אותה מדינה אכן מכירה במסמך שתורגם כמסמך מקורי לכל דבר ועניין. מדובר במדינות שחתמו על אמנת האג ובהן אין צורך בהליך בירוקרטי מסובך אלא רק בחותמת אפוסטיל הניתנת על ידי בית המשפט.

By admin