ניכיון שיקים

במידה ואתם חושבים להיעזר בשירות ניכיון שיקים, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם.
ריכזנו לכם מקבץ שאלות ותשובות נפוצות בנוגע לניכיון שיקים.

הכתבה בשיתוף עם חברת בית מאור, המתמחה בשירותי ניכיון שיקים למגזר העסקי והפרטי.

שאלה מס' 1 – מה זה ניכיון שיקים?

מדובר על תהליך פשוט יחסית, בו הופכים שיקים דחויים למזומן בתשלום מיידי.
אם יש לכם שיקים דחויים שאתם מעוניינים להמיר אותם למזומנים, כל שתצטרכו לעשות הוא לחפש חברה מתאימה המספקת את השירות. כמובן שלפני שאתם בוחרים את החברה, יש לקרוא עליה כמה שיותר המלצות ולבדוק כמה שנות ניסיון יש לה בתחום.

שאלה מס' 2 – מה זה שיקים דחויים?

מדובר על שיקים שתאריך הפדיון שלהם הוא לא מיידי, אלא הוא נקבע מראש למועד מאוחר יותר. על כן, אי אפשר לפדות אותם באופן מיידי. למעשה, תשלום באמצעות שיקים דחויים מספק הגנה לגורם המשלם. מה הכוונה? באמצעות שיקים דחויים, הגורם המשלם מחליט מתי לבצע את התשלום. במידה ויש לו חוסר שביעות מהמוצר או השירות שהוא קיבל או במקרה ואין תמורה לכספו, הרי שהוא יכול לבטל את השיק וכך גם לבטל את התשלום.

שאלה מס' 3 – מדוע מבצעים ניכיון שיקים?

יש המון בעלי עסקים בישראל, שמתמודדים עם תזרים מזומנים שאינו תקין. הדבר עשוי להביא לסגירתם. תזרים מזומנים שאינו תקין יכול להיות מכל מיני סיבות. לדוגמה, אחת הסיבות המרכזיות היא תקופת הקורונה. בתקופה זו, אנשים לא יצאו מהבית ועל כן בעלי עסקים רבים נכנסו למשברים כלכליים גדולים וזאת בגלל שהיו המון הוצאות אבל מעט הכנסות. על כן, אותם בעלי עסקים, אפשרו ללקוחות לשלם על מוצרים או שירותים באמצעות שיקים דחויים. הבעיה היא שכתוצאה מתשלום בשיקים דחויים, העסקים סבלו מחוסר בנזילות מזומנים, מה שגרם להם לבחור להשתמש בשירות ניכיון שיקים. כך הם יוכלו להמיר את השיקים הדחויים למזומן ולהנות מתזרים מזומנים תקין.

שאלה מס' 4 – איך מבצעים ניכיון שיקים?

יש לבחור בגוף המתאים ולהגיש בקשה לניכיון שיקים. אותה בקשה תעבור בדיקה יסודית ומקיפה. בסיום הבדיקה, יוחלט האם לאשר את הניכיון או לא. חשוב לציין שניכיון שיקים הוא שירות שיש לשלם עליו ריביות וגם עמלות.

שאלה מס' 5 – איפה אפשר לבצע ניכיון שיקים?

אפשר לבצע ניכיון שיקים בגופים בנקאיים וכמו כן גם בגופים חוץ בנקאיים (חברות מימון פרטיות). חשוב לציין שהתהליך בשני הגופים הללו, מבוצע באופן דומה. יחד עם זאת, קיים הבדל משמעותי בתנאים. אם מדובר על גופים בנקאיים, מדובר על תהליך שכרוך בהמון בירוקרטיה ותנאים מחמירים. אם מדובר על גופים חוץ בנקאיים, התהליך הוא פשוט יותר. התנאים יהיו הרבה פחות מחמירים מהבנקים וגם המענה יהיה מהיר יותר. כמו כן, העמלות והריביות שיגבו על השירות, יהיו נמוכות יותר. חשוב לציין שיש לקחת את השירות רק מחברת מימון פרטית, שעובדת בפיקוח משרד האוצר.

By admin