דירה מקבלן

אין ספק כי רכישת דירה בין אם היא חדשה ובין אם היא יד שניה מהווה את אחת העסקאות החשובות ביותר בחייו של כל אדם. כאשר רוכשים דירה קרוב לוודא משקיעים את רוב הכסף שצוברים לאורך השנים ועל כן, אין ספק כי טרם רוכשים דירה יש לבצע בדיקה יסודית ומעמיקה ביותר וזאת בכדי למנוע הפסדים ובעיות.

מה ההבדל בין קניית דירה מקבלן לקניית דירה יד שניה?

חשוב מאוד להבין כי דירה אשר נרכשת מקבלן היא דירה חדשה בעוד דירה יד שניה זוהי דירה שהתגוררו בה לפני כן ולא בהכרח רק משפחה אחת. יש לא מעט הבדלים בין קניית דירות מקבלן לעומת קניית דירות יד שניה. כאשר קונים דירה יד שניה ניתן להגיע אל הנכס, לסקור אותו היטב ולשוחח פנים מול פנים עם המתגוררים בו. בדירה שרוכשים מקבלן לא תמיד ניתן להגיע אל הדירה וזאת מכיוון שלעיתים היא לא מוכנה עדיין וכך נוצר מצב של רכישת דירה על הנייר. דירת יד שניה לעומת זאת היא דירה קיימת בעוד שלעיתים דירה מקבלן היא שרטוט או הדמיה בלבד. גובה תשלום מס רכישה ומס שבח על דירה שנרכשה מקבלן איננו שונה ממה שתצטרכו לשלם על דירה יד שניה. גובה התשלום תלוי במחיר של הדירה ובנתונים השונים של הרוכש, בין אם מדובר על דירה חדשה ובין אם לא.

דירה אשר רוכשים מקבלן היא דירה חדשה ואיש לא גר בה לפני כן. במרבית המקרים דירות אלה כוללות ריצוף חדש, אינסטלציה חדשה, אביזרי מטבח ואמבטיה חדשים ועוד. בעוד דירת יד שניה כל אלו עשויים להיות ישנים ולא תקינים. לא ניתן לומר כי דירות קבלן נטולות ליקויים והכל מושלם בהן, אך בהחלט אי אפשר להתעלם מהעובדה כי הכל בהן חדש ורוכשי הדירה יהיו אלה שיחנכו אותה.

מה חשוב לדעת טרם רוכשים דירה מקבלן?

במרבית המקרים קניית דירה מקבלן מצריכה הוצאה גבוהה יותר מאשר קניית דירה יד שניה. גם במקרים שבהם המחיר לא גבוה יותר, מדובר על רכישה משמעותית מאוד וחשוב מאוד לבצע אותה בצורה נכונה ומסודרת. תחילה חשוב מאוד להסביר כי דירה שרוכשים מקבלן זוהי דירה חדשה לחלוטין אשר לא אוכלסה על ידי אנשים אחרים טרם נכנסו עליה, אך על אף שלכאורה היא אמורה להיות נטולת בעיות, ישנם מקרים שבהם המצב שונה ועל כן צריך להיות ערניים ולשים לב לכמה דברים חשובים: יש לבדוק את המיקום של הדירה. דירה חדשה היא אכן מפתה, אך חשוב ביותר לבדוק האם המיקום שלה מתאים לכם והאם רמת החיים שלכם יכולה להשתנות באופן כלשהו בגין המיקום. מעבר לכך, יש לוודא כי הדירה נבנתה ממש כפי שהובטח לכם. לא פעם קורה כי מתבצעת קניית דירה על הנייר מקבלן כאשר הכוונה היא לרכושה של דירה עוד טרם בבונים אותה. אנשים רבים רואים באפשרות הקנייה המדוברת רווח כלכלי וכן חיסכון כספי וזאת מפני שדירה שעוד לא נבנתה תשווק ללקוחות שלה במחיר זול יותר, יחד עם זאת, קורה כי הקבלן מבטיח בשרטוטים ובתכנונים שלו לא מעט אך בפועל לאחר הבנייה חסרים דברים רבים.

כמובן שחשוב לבדוק בכל פרויקט נדלן תל אביב שבו אתם בוחרים לרכוש דירה חדשה מקבלן או בפרויקטים אחרים ברחבי הארץ שאתם רוצים לרכוש בהם דירה חדשה, מיהו הקבלן ומיהו היזם. מדובר על בדיקה חשובה יותר שתסייע לכם להבין האם לקבלן וליזם יש גב כלכלי, האם הם אמינים והאם ניתן לסמוך עליהם.

By admin