איך עושים השתלת שיניים

יש כל מיני שיטות לשיקום שיניים. מה שכן, אפשר לראות שהפופולארית, החזקה והעמידה ביותר לטווח ארוך היא השתלת שיניים. מדובר על הליך כירורגי שיש לו אחוזי הצלחה גבוהים וזאת בשונה משיטות אחרות כמו שיניים תותבות וגשר בשיניים.

מתי צריך לעשות השתלות שיניים?

יש מספר סיבות והן:

-כאשר יש אובדן שיניים כתוצאה ממצב של ריקבון.

-כאשר יש עששת חמורה.

-כאשר יש מחלת חניכיים.

-כאשר המטופל עבר תאונה שגרמה לו לאובדן שיניים.

-כאשר למטופל יש חוסר בשיניים מלידה. חשוב לציין שיש לחכות עד למצב בו העצם סיימה לגדול ורק לאחר מכן אפשר לבצע את ההשתלה.

מה חשוב שתדעו על השתלת שיניים?

על פי החוק שיש בארץ, השתלת שיניים תבוצע על ידי כל רופא שיניים שיש לו הסמכה וגם שעבר קורסים בתחום. יחד עם זאת, בגלל שמדובר על הליך כירורגי, חשוב מאוד שיבוצע רק על ידי כירורג שיניים (פריודונט). למעשה, שתלים דנטליים יכולים להחליף שיניים חסרות. שתל אפשר לייצר לכל שן חסרה וזאת כל עוד לא חסרה לשן עצם תומכת. במידה ויש חוסר בעצם, אפשר לבנות אותה מחדש בתהליך של השתלת שיניים.

שתלים והיתרונות שלהם

שתלים הם מקבעים קטנים שעשויים מחומר הנקרא טיטניום. אותם מקבעים מונחים בהליך כירורגי בתוך עצם הלסת העליונה או התחתונה. מעל אותם מקבעים או שתלים, מניחים חלק הנקרא כתר. זה דומה במראה שלו לשן החסרה. יש יתרון לשתלים, שכן אין צורך לעבד את השיניים האחרות על מנת שיתמכו בשן החדשה. כמו כן, כאשר מבוצעת פעולת לעיסה, לשתל יש כוח ממש כמו לשיניים הטבעיות.

קליטת השתלים

לאחר שבוצעה השתלת השיניים, יש להמתין ולראות שהשתלים אכן נקלטו בהצלחה. התהליך לוקח כ-14 שבועות. לאחר מכן, מבוצעת חשיפה של השתלים והתהליך שמתחיל הוא תהליך שיקום השיניים. מה שיכול להשפיע על ההצלחה של הטיפול הם אי נוכחות או נוכחות של תהליכים דלקתיים, עיצוב השתל והזמן בו הוא נשמר ללא כל העמסה. בהמשך, כאשר יש הצלחה לתהליך, החיבור שיש בין השתל והעצם הוא בלתי נפרד וחזק מאוד ונשמר לאורך זמן.

הצלחת טיפול השתלת שיניים

על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא שיש אחוזי הצלחה גבוהים לתהליך. כמו כן, קיימת גם אפשרות לסיבוכים, אך הסיכוי לכך הוא נמוך יחסית וגם אם יש כאלה, הם עוברים די מהר.

איך בוחרים רופא שיניים המתמחה בטיפול השתלת שיניים?

כיום, יש המון רופאים שעושים השתלות שיניים. לפני שאתם בוחרים ברופא, חשוב מאוד לבדוק מספר דברים בהם: הניסיון של הרופא, ההתמחות, האם הוא חבר בהסתדרות רופאי השיניים והאם יש עליו המלצות. בהמשך, יש גם לבדוק את המחיר המבוקש. יכול להיות שתגלו פערי מחירים בין רופא אחד לאחר. עשו שקלול של כל הנתונים שאספתם ובחרו את הרופא המתאים.
שיהיה בהצלחה!

By admin